Artykuły

Artykuły

Dietetyka
Mikroelementy
Wiedza i Nauka
Zdrowie
Walcz z przeziębieniem

 

Profilaktyka dla każdego

Osłabiony organizm narażony jest na infekcje bakteryjne i wirusowe. Skuteczną walkę z grypą i przeziębieniem, należy zacząć od profilaktyki. Drobne zmiany w trybie życia i odżywania poprawią działanie układu immunologicznego i mechanizmów detoksykacji.

W tym celu należy:

  1. Spożywać regularnie posiłki, najlepiej żeby były ciepłe i gotowane.
  2. Pić pomiędzy posiłkami dużą ilość wody i herbaty (zielona herbata z miodem i cytryną, dzika róża, malina itp.).
  3. Wysypiać się – to najlepszy czas do regeneracji organizmu.
  4. Ubierać się ciepło (nie przegrzewać) i nosić czapkę.
  5. Dbać o higienę – myć ręce przy każdej możliwej okazji.
  6. Uprawiać aktywność fizyczną (ewentualnie dotleniać się na spacerach).

Jakie suplementy mogą pomóc?

Witamina C – wspomaga odpowiedź komórkową w dawkach dostosowanych do wieku i wagi człowieka (dla osób cierpiących na choroby nerek większe dawki witaminy C są niewskazane).

Czosnek – wspomaga układ immunologiczny na każdym etapie.

Cynk – wspomaga odpowiedź humoralną.

Błonnik – regularne stosowanie pomaga wspierać ogólny stan zdrowia jelit i organizmu oraz normuje funkcjonowanie przewodu pokarmowego.

Prebiotyki i probiotyki – pożywki i bakterie acydofilne – uzupełniają i wzmacniają naturalną równowagę mikroflory jelitowej.

Omega 3 – środek aktywujący układ immunologiczny do właściwej pracy (osoby z problemami z krzepliwością krwi nie powinny stosować zbyt wysokich dawek).

Bioflawonoidy (flawonoidy) – wspomagają cały układ immunologiczny (szczególnie wskazane dla osób ze złą kondycja psychofizyczną).

Jeżówka (echinacea) – naturalny środek immunostymulujący – zmniejsza podatność na infekcje wirusowe i bakteryjne.

Sylimarol – regeneruje wątrobę i wspomaga procesy detoksykacyjne.

Selen – wspiera prawidłowe funkcjonowanie tarczycy i układu odpornościowego.

Węgiel medyczny – w małych dawkach, tj. do 100 mg dla dorosłej osoby, „wyciąga toksyny z naszego układu pokarmowego" – szczególnie efektywny w połączeniu z błonnikiem i czosnkiem (niestosować w przypadku zaparć).

Kulis – napój z kiszonych czerwonych buraków (szklanka dziennie) wspomaga pracę wątroby i wzmacnia cały organizm.

 

Taki zestaw pomoże przetrwać najtrudniejszy okres przeziębień. Jednak jeśli organizm nadal nie radzi sobie z sezonowymi infekcjami, może to oznaczać, że ma zachwianą równowagę pierwiastkową. Zalecamy wówczas wykonanie Analizy Pierwiastkowej Włosów – Programu Zdrowotnego, gdzie indywidulany program suplementacyjny oraz dieta metaboliczna doprowadzą organizm do stanu homeostazy i wzmocnią go na długi czas.

 

Dawki i sposób użycia suplementów zawarte są na ulotkach i na opakowaniach. W przypadku alergii lub nadwrażliwości na jakikolwiek składnik należy zaprzestać stosowania. Przy zdiagnozowanej chorobie, jakąkolwiek zmianę diety lub suplementacji należy skonsultować z lekarzem.